lördag kväll...

..å ja kom nyss hem från stallet. blev en lång dag där i dag.
kom väll dit vid två å började greja lite med å sätta upp marys namn tavla mm. sen när ja hade mockat å grejat färdigt så hämta ja in min häst å hennes hag kompis som inte kan stå själv i hagen. sen hämtade ja även berra som är marielles häst. vid halv fyra kom marielle å vi gjorde iordning våra hästar för ett tränings pass. planen va först att rida ut men eftersom de regna då å då så beslutade vi oss för å rida bort till dressyr banorna så vi hade nära hem ifall himlen öppna sig igen.

vi red först på dressyr banan sen ville marielle hoppa lite så då förflyttade vi oss till padocken brevid. hon ställde upp ett litet hinder till mig å mary också. fick tips av sandra igår när vi prata om hur het min häst blir när hon får hoppa. sandra sa att om ja ställer ett hinder på volten å låter henne hoppa en gång å sen när ja ridit runt å kommer på hindret igen så ska ja stanna henne innan hindret så de liksom blir hopp endast på mina vilkor å inte marys. testade detta idag. gjorde även så att ja gång på gång galopperade mot nått av hindren å svängde sen lite fint innan vi kom fram. sen gjorde ja samma igen fast styrde henne rakt på hindret å lät henne hoppa å mary vart nästan förvånad haha så hon fick ett glädje rus efter hindret iställe å då höll lilla ja på å åka av :P... tappade stigbyglarna men lyckades hålla mig kvar ändå :D.. så denna träning lär ja fortsätta med hihi.

på volten breve tränade marielle sin häst på höger galopp. han tar tydligen höger galopp rätt å direkt hon ger skänkeln men orkar inte hålla den länge.. hon lyckades vid ett tillfälle hålla den i fyra varv på volten å hade säkert fixat nått varv till om inte följande hände... berra snubblar till å går ner på knäna å marielle damp i backen.. som tur var gick de bra å marielle kunde sätta sig upp dirket igen.. sen skratta vi lite åt de. å så sa ja att enligt gamla regler på ridskolan så ska den som ramlat av bjuda på tårta vid nästa tränings tillfälle :D.. så de skulle hon göra sa hon. smörgåstårta skulle hon köpa till å me hihi. blir mumsfillibabba de :P

efter träningen så fick mary sitt nya gröna fleece täcke på sig å sin gröna grimma. å guuud va hon passa bra i den färgen....så fin mammas tös. så här såg hon ut i detta...




ikväll ska ja å min söta sambo ut å äta på casanova. blir nog kyckling filé för mig. sugen på de känner ja :)

så nu får de va färdig skrivet för idag tror ja.. kram på alla mina vänner...


Kommentarer
Postat av: Linda

Är det bra mat på Casanova?

2009-08-30 @ 18:28:21
URL: http://wwwhellstroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0