helgen drar sig mot sitt slut...

..å jag har faktiskt hunnit med en hel del.. torsdag eftermiddag va ja till bergvik å inhandlade en ny super fin vinter jacka. ja e super nöjd med den. blev av märket alltitude. kostade en del så nu hoppas ja den uppfyller alla krav.

fredagen bestod inte av så mycke. va i stallet å tog en uteritt med hästen å på kvällen va de idol å mat som gällde.

lördagen startade jag med att åka till stallet kl 07.00. jag och marielle morgon fodrade å släppte sen ut alla hästar. våra hästar hann vara ute en timma ungefär sen fick dom komma in för å bli borstade å så. vi skulle båda rida för instruktör idag. jag kl tio och och marielle kl elva ungefär. vi hade då ingen vidare tur med vädret. på morgon vid åtta tiden när hästarna precis hade kommit ut såg de hyffsat ut. molnigt men de regnade inte i alla fall. när ja stod å mocka sen så kom de en stört skur i 2 minuter. sen gav de sig. när ja precis hade gjort klart min häst så kom de en skur igen å de börja blåsa så in i h-vete. regnet höll i sig en stund så vi avvaktade lite med att gå bort till dressyr banorna. men snart så va vi iväg. dressyr passet idag fick väll bara godkänt i betyg. vi har mycket att träna på. fick en massa tips och en del att träna på. det var en trött häst ja red hem på sen kan ja lova. när vi kom tillbaka till stallet fick hon först sitt fleece täcke å sen lite lunch å en massa gott som äpplen å morötter. sen somna hon en stund i sin box.. godingen...

efter detta dressyr pass gav ja mig hemåt för att möta upp sanna för en kaffe å hårfärgning. det var mig de skulle grejas hår på. ville ha lite blondare slingor. så detta fixade sanna på mig. å det tackar ja för. thanks again darlin :)

efter detta hårfix va de duschen som gällde. de skulle komma lite folk till oss vid sex tiden. sen satt vi hemma å förfestade å sjöng lite singstar. vid elva tiden drog vi brudar på krogen å grabbarna fortsatte festen hemma. alkoliserad å i högklackat buggade ja fram över dansgolvet haha. icke att rekomendera :P men kul hade vi :)

idag har man väll mått som man förtjänar. får skylla mig själv som pimplar redbull vodka. vi somna vid halv fyra i natt å ja gick inte upp förän klockan var tolv :S.. ja hatar å sova så länge.. ja gjorde kaffe å satte mig i soffan. i tankarna hade ja att jag inom bara 3 timmar skulle sitta på hästryggen å köra samma hårda dressyr pass som dagen innan. å att göra det i de tillstånd ja va i precis när ja vakna kunde bara inte sluta i nått annat än katastrof.

när klockan va kvart i tre tog ja mig i kragen å bytte om till ridbrallor. sen ca tio över tre satte ja mig i bilen. mötte upp dessiré i stallet som också skulle träna dressyr idag. hon va lika pigg som mig ungefär haha. bara efter mockningen stod ja å svettades. å när hon hade gått till hagen å hämta sin häst så blev hon helt andfådd hahahaha. snacka om två piggelina damer som skulle rida :P.

väl uppe på hästryggen piggna vi till som tur va. de blåste ganska kallt men vi vart ju snabbt uppvärmda sen under träningen :) min häst skötte sig underbart fint idag. dessiré tyckte hon såg jätte fin ut. de kändes väldigt bra. men e ju så svårt å känna sånt där tycker ja. ja e ju ingen dressyr ryttare. skulle vilja ha en spegelvägg så man ser hur hon rör sig å om hon får ihop kroppen mm mm.. men hon va rak å fin i alla fall å skötte sig som sagt. blev riktigt nöjd idag. blev extra många morötter till min kära mary idag.

nu sitter man här å har precis ätit god mat som min underbara sambo lagat. å snart blire sängen. för imorn ska man jobba igen.. skulle gott kunnat vart ledig hela veckan känner ja. uu va gött :P men men de e ju faktiskt roligt å träffa arbetskamraterna också :)

ne detta va allt för nu.

take care

ciao vänner <3

-----------------------------------
                                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0