piss förskylning och tandläkarbesök

vilken vecka det har varit. jag som många andra har haft ont i armen efter vaccinationen. i söndags kändes de ganska bra i armen. va bara jag lite öm. måndag morgon när ja åkte till jobbet kände ja mig lite krasslig. allt som dagen gick kände ja mig sämre. ja börja frysa å fick ont i halsen. blev allt tröttare mot slutet av dagen. när ja kom hem va ja så frusen att ja direkt klev in i en varm dusch å la mig sen i soffan under en filt. som tur är har ja så gulliga kompisar i stallet att ja slapp åka dit denna dag.

idag är de tisdag och ja e fortfarande dålig. inte så mycke feber men hosta till förbannelse och snuva. sitter just nu i soffan under filten.. blir hemma från jobbet även imorgon. skulle säkert fixa å jobba men samtidigt är de dumt mot så väl arbetskamrater och patienter att slöa runt super förskyld. bättre kanske att bli helt frisk först.

idag har ja vart till tandläkarn också. skulle kanske behövt skjuta på den tiden eftersom ja hellre hade legat kvar i soffan. men med min tandläkarskräck ville ja samtidigt få detta överstökat. skulle laga hål och dra ut en visdomstand. att få bedövning e ja inte så rädd för och inte heller att laga. men tanken av att han med en tång skulle greppa tag i en tand å rycka ut den gjorde mig helt svett. men denna tandläkare e helt underbar. han sa att ja skulle säga till om ja kände minsta lilla så de gjorde ja. så då bedöva han ännu mer. sen när han började rycka lite i tanden så hörde ja att de knastra lite sen i nästa sekund satte han dit en bomulls tuss. "e de redan klart" fråga ja. å de va det tydligen.. under lagning å de va ja riktigt lugn men sen när han skulle rycka tanden kände ja hur hela min kropp domnades bort. så tandsköterskan fick påminna mig att andas. kände att de bara va sekunder ifrån att ja skulle tuppa av. men sköterskan va så go med mig å prata lugnt med mig hela tiden å höll mig på armen. å det hjälpte faktiskt..

anledningen till att ja har sån skräck för sånt här är delvis att ja aldrig dragit ut en tand men mest för att ja haft så dåliga tandläkare innan.. dom har bedövat fel sida en gång, sen satt igång å borrat fastän inte bedövningen gjort verkan å sagt att "jo men lite känns de ju".. mm mm mm... betett sig som okänsliga kallhjärtade puckon rent ut sagt. dessa tandläkare fanns i forshaga så akta er för dom. :S

nu håller ja på å lagar lite mat. ingenting smakar för 5 öre just nu. men ska göra ett nytt försök med kyckling i creambonjour vitlök och örter å ris :)

nu ska ja ta mig en säkert 5:e kopp the med honung i väntan på att maten i ugnen ska bli klar..

hej med er så länge.. kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0