söndag morgon..

..å solen skiner ute. underbart.. om ett tag ska ja åka te stallet till min goding te häst å ta en lååång uteritt i skogen. älgjakten börjar imorn så sen får vi inte va där på ett tag..

tror många kan hålla med mig om att denna vaccinering för svininfluensan har vart besvärlig.. många liksom mig har haft värk i armen,svullnad mm efter vi fått denna spruta.. vissa har även haft lite influensa liknande symtom. ja hade lite huvudvärk mm när ja vakna på fredag morgon men de gick över med hjälp av treo P.
igår lördag va min arm ännu mer svullen å ja hade ÄNNU ondare... va ska detta bli undra ja.. har blivit dåligt med sömn också för varje gång ja rullat över å ska sova på vänster sida så har ja vaknat för de har gjort så ont..
men idag när ja vakna var svullnaden nästan helt borta. har en knöl i storlek med en 5:a bara nu ungefär med lite svullnad runt. men mycke mycke bättre än igår.

på jobbet grejas de med å göra om lite i köket. de har byts gardiner å dukar. men de större projektet e ju att stolarna skall slipas,tvättas å målas om från grönt till vitt.. 5 stolar å ett bord är klart. här kommer bilder på dessa :D


här kommer bilder på hur stolarna såg ut innan. lägg gärna märkte till den ingrodda smutsen på armstöden :S å de otroligt "fina" dynorna




nu ser istället stolarna ut så här. vita med nya beiga dynor :D we love it



så nu e de bara å ge sig på de andra 5 stolarna så e de ju klart sen... :D

<------------------------------------------------------------------------------------->

i fredags kom mona hit på kvällen så gjorde vi kycklingsallad å drack lite god dryck till :)
senare på kvällen skulle vi möta min sambo å hans kill kompisar på pitchers i stan.. dom hade nämligen vart på nöjes innan på en speling som ja inte vilja följa med å se på haha. inget för mig :P..

här kommer några bilder på mestadels mig å mona. vi har en förmåga å bara ta kort på oss själva haha

meeee




mona




me and mona




rock on




efter pitchers blev de natta mat så då gick vi bort mot day and night. mona å rienas hade satt sig för å invänta mig å stefan på en liggande stege. när vi kom ikapp så satte sig stefan breve å med allas tyngd på så knäcktes stegen så mona ramla baklänges å blev liggandes på backen hahahahah. detta har ja givetvis också bilder på hihi






hon fick lite hjälp upp till slut av grabbarna :P




ne nu får de va slut skrivet för idag. idag ska kanske andersson å stefan följa med till stallet. dom ska ta lite bilder på sina bilar å sen även på min häst. kan va kul å ha lite proff bilder som man kan förstora sen.

ha de gött vänner. kraaaaaam


Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

Ha ha ha, grymma bilder på Mona =)

Kanske va det ett misstag å måla om stolarna...dom va ju sjukt snygga innan...

Kram!

2009-10-19 @ 12:12:06
URL: http://frokenkallgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0