kylig morgon...

...kan ja lova att de va i morse. usch å fy vad ja hatar kyla. fick t.o.m skrapa rutorna på bilen.. nu börjar denna pissiga vinter.. usch..

Jag va till stallet imorse vid sju tiden å släppte ut hästar. riktigt mysigt att kliva in i stallet så tidigt på morgon å se alla nyvakna hästar. man möts direkt av en massa gnägg :) min häst brukar börja å säga "godmorron" så söt..

igår hände de nått tråkigt. den senaste tiden så har min å linns häst sprungit väldigt i hagen. vet ej vad de e som stressat dom så. att dom står så långt bort från resten av hästarna, lr om hingsten 2 hagar breve jagar upp dom. har faktiskt ingen aning.. så flera ggr när jag lr linn har tagit in så har dom nästan vart svettiga efter sina joggingpass i hagen.

så igår när ja kom till stallet var linn redan där. ja hann bara köra in kärran i min box så kom hon med hästarna så ja gick å mötte henne. ställde mary på stallgången eftersom ja skulle mocka. då ser ja att de börjar droppa blod. såg att de kom ur näsan. hon blödde alltså näsblod å ja vart ganska skraj kan ja lova. ja å linn börja kolla först om hon hade nått sår ifall hon blivit sparkad lr så men icke. ja sprang över till grannstallet å fråga en där va de kunde vara. han fråga om de blödde mycke å nee såå mycke kom de ju inte. och när ja hade torkat bort de så kom de inge mer berätta ja. han trodde bara att de va för att dom stressat upp sig å att hon blåst sönder nått blodkärl.. hade de vart nått värre i lungor lr så hade de blött fruktansvärt mycke sa han å då ur båda näsborrar.

blev genast lugnare av detta. hon har ju vart snorig senaste tiden också. å de vet man ju själv att när man e riktigt förkyld å snyter sig gång på gång så kan de gå sönder i näsan till slut..  men min reaktion när ja såg detta va ju ungefär "shit nu dör hon"... dret vilken puls ja fick.. efter mockningen så tog ja å linn en lååång skritt tur bara.. hennes häst har stått ett par dagar för linn har skadat sitt knä. så hon ville ha sällskap för säkerhets skull.

ridturen gick fint. men de börja regna när vi va halvvägs så vi vart lite lätt frusna..
ja e redan trött på minusgraderna efter skrapning av rutorna på bilen i morse. va tror ni om ett hus i spanien å bo i över vinter halvåret..:)

här kommer en gammal bild på mig å mary från sommaren 2008


Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

Usch, läskigt med näsblodet! Jag har aldrig hört om en häst som blöder näsblod.

Du, vi kan väl tillbringa vår jobbkväll med å diskutera ett eventuellt boende i Spanien, eller vilket jävla varmt land som helst, jag är SÅ med =)

2009-09-29 @ 12:19:59
URL: http://frokenkallgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0