söndag kväll...

.. och jag har jobbat kvällen. arbetsdagen bestod av de vanliga pluss lite renovering av köks möblerna på jobbet. fredrika och jag ska måla om dom från nån typ grön/turkos färg till vitt. och stols dynorna kommer kläs om och bli beiga. detta kommer bli super fint..  fredrika kom förbi jobbet förut med slipmaskinen. vi rullade ut ett bord på balkongen och hon började slipa bort den fula färgen. när hon tröttnade å hennes händer skaka så fick ja ta över :) ... sen när de bara va lite kvar fick fredrika göra klart. ja fick ju nästan kramp i händerna haha. tror hon e lite mer van sånt här pyssel än va ja e :P men kul e de å greja...

här är den nuvarande färgen.. lite tråkig å mörk tycker vi. pluss att stolarna sett ut så här i alldeles för många år..å slitna...




så nu ska de målas vitt :) 







detta kommer bli fint när de e klart. ljust å nytt :D tur man har handywomen freddan på jobbet som sporrar mig. tycker sånt här e kul å greja med. men har lite svårt å komma igång ibland :)


tidigare idag innan jobbet så va vi till filipstad på hästhoppning. stefans lilla syster ida skulle hopptävla idag på sin favvo häst oboy :) så detta va ja ju bara tvungen att åka å kolla på. när vi kom fram träffa vi ida som skulle börja skritta fram oboy. ja fråga om hon va nervös men de va hon inte sa hon. JAG däremot va skit nervös haha. speciellt när hon red in uj uj uj.. de va bara att hålla tummarna..

JAG VART SÅ SJUUUKT imponerad. tjejen har bara ridit ett år och är hur duktig som hellst. hon har sitsen, hållningen, säkerheten ja ALLT. vette fan om jag rider lika bra som hon gör haha. hoppar snyggare gör hon definitivt. ja ida du e super duktig. fortsätter du i den här takten kommer du gå långt med ridningen. :)

här kommer lite bilder från idas hoppning med den super fina hästen oboy

här rider dom in. laddade för hoppning på 50cm




ÅÅÅÅ HOPP




hej va de gåååår :D




ida och oboy efter hoppningen. med en välförtjänt rosett :D stort grattis till er :)





just nu sitter ja här vid datorn å bara slöar. ska lägga mig snart för de vankas mer jobb imorn bitti..

avslutar här med bilder på en av mina bus katter :)

sangria

pinnar e roliga att leka med å bita på




men för f:n ge tillbaka min pinne






å sen somna hon på sin vanliga plats. i klösträdet




ne nu blire natt natt för mig. take care friends. <3


Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

Men!

Jag har ju missat en massa uppdateringar ju.

Du, idéen med stolarna va ju din, du är åxå handywoman. Sen att jag har en diagnos å inte kan hejda spontanimpulser är nåt annat. Bilderna på dej kommer idag, jag va så trött igår.

Å till sist, fina Spanienbilder, du å Stefan är sjukt söta ihop <3

2009-09-28 @ 07:43:38
URL: http://frokenkallgren.blogspot.com
Postat av: ida

älskar diig <3 jag kom 6:a så jag fick en vit rosett till :)

2009-10-02 @ 15:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0